بیکاس

بیکاس

بیکاس

بیکاس

آموزش کامل لینک سازی داخلی و بهبود سئو

لینک سازی داخلی یکی از روش های بسیار خوب و بدون هزینه در بهبود سئو سایت بوده و فواید بسیار زیادی برای افزایش ترافیک وب سایت و کاهش رتبه آن دارد. در این مقاله ضمن معرفی انواع تکنیک های لینک دهی داخلی، شما را با مزایای این روش بیش تر آشنا خواهیم کرد.

لینک سازی داخلی چیست؟

همان طور که گفتیم در این مقاله قصد داریم تا درباره لینک سازی داخلی صحبت کنیم. اما پیش از هر چیزی بهتر است بدانیم اصلاً لینک سازی داخلی چیست و چه کاربردی دارد؟ هر گاه شما در داخل وب سایتتان صفحات دیگری از همین وب سایت را لینک کنید، به این کار لینک سازی داخلی گفته می شود. البته روش های بسیار گوناگونی نیز برای این کار وجود دارد که شما می توانید از هر یک از آن ها استفاده نمایید و این خلاصه ترین تعریفی است که می توان برای این کار عنوان کرد. اما شاید این کار یکی از ساده ترین کارها در بهینه سازی صفحات وب باشد که به دلیل پیش پا افتادگی خیلی از افراد به آن اهمیت نمی دهند. اما این را نباید فراموش کنید که همین کار به ظاهر ساده مزایا بسیار زیادی برای بهبود سئو و بهینه سازی وب سایت تان داشته باشد. البته در این مقاله و در بخش بعدی حتماً درباره مزایا این کار صحبت خواهیم کرد. پس هم چنان با ما همراه باشید.

لینک سازی داخلی

مزایا لینک سازی داخلی وب سایت

اما به‌راستی لینک سازی داخلی چه مزایایی می تواند برای وب سایت تان داشته باشد؟ آیا می تواند در افزایش ترافیک وب سایت و دیده شدن هر چه بیش تر صفحات سایتتان نقش مهمی ایفا کند؟ بیایید کمی دقیق تر به این موضوع بپردازیم. همان طور که در قسمت قبل نیز به آن اشاره کردیم این کار ساده فواید بسیار زیادی برای وب سایت شما ایفا می کند. از جمله این موارد می توان به بهینه سازی صفحات وب سایت و افزایش ترافیک و بازدید وب سایتتان اشاره کرد. هم چنین با دیده شدن صفحات دیگر وب سایت امکان ایندکس شدن صفحات داخلی نیز افزایش پیدا می کند. با لینک سازی داخلی می توانید شانس دیده شدن مطالب و لینک های قدیمی تر را نیز افزایش دهید. اما همه این مزایا به یک هدف اصلی و آن هم رشد سئو وب سایت تان تبدیل می شود.  

تأثیر لینک سازی داخلی، خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در بهبود سئو

روش های بسیار زیادی هستند که می توانند در بهبود سئو سایت و افزایش ترافیک آن مؤثر باشند. از جمله این روش ها می توان به استفاده از لینک های خارجی و بک لینک ها، رپورتاژ آگهی و تبلیغات اشاره کرد. معمولاً این دو روش برای شما هزینه هایی را در پی خواهد داشت. اما یک راه بهتر که هزینه ای نیز ندارد، لینک سازی داخلی است. گوگل از الگوریتم های مختلفی برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند که یکی از این کار ها می تواند لینک سازی باشد. شما با لینک سازی داخلی وب سایتتان می توانید یک زنجیره از محتواهای سایت خود را ایجاد کنید. وقتی که ربات های گوگل یک صفحه از وب سایت تان را ارزیابی می کنند، با کمک لینک های داخلی می توانند به دیگر صفحات نیز دسترسی داشته و آن ها را نیز بررسی نمایند و همین باعث دیده شدن صفحات مختلف وب سایت و در نتیجه افزایش بازدید و کاهش رتبه آن شود.

نقش لینک سازی داخلی به ایندکس شدن صفحات داخلی

در قسمت قبل اشاره مختصری به ارزیابی صفحات وب سایت توسط ربات های گوگل کردیم. بد نیست بدانید که گوگل ساختار های ویژه ای برای این کار دارد. ربات ها و کرم های گوگل برای ایندکس کردن صفحات وب سایت ها به دنبال لینک هایی می گردند و همواره در جست و جوی جدیدترین محتوا و لینک ها هستند. اگر شما وب سایت خود را بروزرسانی می کنید و از لینک سازی داخلی در سراسر صفحات وب سایتتان استفاده می کنید، باید بگوییم در این کار موفق خواهید شد و ربات های گوگل به سرعت صفحات و محتواهای جدید شما را یافته و از طریق لینک های داخلی که قرار دادید، می توانند دیگر صفحات وب سایت شما را نیز ایندکس کنند. اگر این روند همواره اتفاق بیفتد، تأثیر بسیار ویژه ای بر سئو و رتبه بندی وب سایت شما خواهد گذاشت.

اینذکس گوگل

روش ها و تکنیک های لینک سازی داخلی

در این جا می خواهیم به اختصار با چند روش معمول در لینک سازی داخلی وب سایت ها آشنا شده و سپس به بررسی بیش تر چند مورد از آن ها بپردازیم. یکی از معمول ترین روش های لینک دهی که در همه سایت ها دیده می شود، لینک دهی از طریق نوار منو در بالای سایت ها است که به صفحات ثابتی مانند درباره ما، تماس با ما و … لینک دهی می شوند. در روش های بعدی شما می توانید در یک مقاله و محتوایی که قرار می دهید، مقاله یا محتوای دیگری از وب سایت تان را لینک کنید و از این طریق خواننده را ملزم کنید که علاوه بر این مقاله سری هم به دیگر مقالات شما بزند. اما یک روش دیگر که بسیار مفید هم است، لینک سازی داخلی از طریق انکر تکست یا کلمات لینک شده است. درباره این روش در ادامه به تفصیل صحبت خواهیم کرد. روش دیگر لینک دهی چند پست قدیمی در پست های جدید است که باعث می شود، خواننده دیگر پست های قدیمی وب سایتتان را نیز مشاهده کند. اما در ادامه در مورد هر یک از این روش ها بیش تر صحبت خواهیم کرد.

روش لینک یک مقاله به مقاله دیگر در همان سایت

خوب در قسمت قبل به این روش از لینک سازی داخلی اشاره کردیم. این روش یکی از ساده ترین روش های لینک سازی داخلی می باشد. در این حالت تنها کافی است شما در هنگام نوشتن یک مقاله یا پست جدید، تعدادی مقاله یا پست و محتوای دیگری را که قبلا در وب سایت تان قرار داده اید و از نظر محتوایی به پست جدیدتان مربوط می شود را لینک نمایید. با این کار می توانید بازدید کنندگانی که در حال خواندن مقاله فعلی تان هستند را به خواندن مقالات لینک شده ترغیب کنید. چرا که آن ها به خواندن مقالاتی با این محتوا علاقه مند هستند و با این کار می توانید به میزان بسیار زیادی بازدید های خود را افزایش دهید.

تکنیک لینک سازی داخلی با انکر تکست

اما یکی از متداول ترین و در عین حال بهترین روش های لینک سازی داخلی استفاده از انکر تکست های لینک شده است. اما انکر تکست چیست؟ انکر تکست ها در واقع کلماتی در یک متن و محتوا هستند که به یک متن و محتوای دیگر از همان سایت لینک شده اند. در این حالت شما لینک را به صورت مستقیم در متن تان قرار نمی دهید و برای این کار از کلماتی استفاده می کنید که بیننده را ترغیب می نماید که برای خواندن ادامه آن مطلب به لینک مورد نظر وارد شود. این مورد از این جهت اهمیت دارد که موتور جستجو گوگل در ایندکس صفحات به انکر تکست ها نیز توجه ویژه ای داشته و اگر از این کلمات ضروری در لینک دهی استفاده شود می تواند مانند یک زنجیره به بهبود سئو وب سایت تان کمک کند.

تکنیک های لینک سازی داخلی

روش لینک دهی پست های قدیمی در پست های جدید

یک راه دیگر که می توانید در لینک سازی داخلی وب سایت استفاده نمایید این است که در هر بار تولید محتوا برای وب سایت خود، لینک چند پست قدیمی تان را نیز در انتهای متن قرار داده و به مخاطبان خود این نکته را یادآوری کنید که از این مقالات نیز دیدن کنند. با این کار اگر مقالات مناسبی را برای لینک سازی داخلی استفاده کرده باشید، می توانید صفحات قدیمی و البته محبوب تان را بالا بیاورید. اما اگر صفحات مناسبی را برای لینک سازی داخلی استفاده نکنید، امکان دارد مخاطب علاقه چندانی به مطالعه این لینک ها نداشته باشد.

روش بروزرسانی محتوای قدیمی با لینک سازی جدید

در این جا می خواهیم آخرین روش لینک سازی را بررسی کنیم. در این روش شما می توانید به پست های قدیمی تان شانسی دوباره بدهید و این صفحات را دوباره بالا بیاورید. اما برای تأثیر گذاری بیش تر شما می توانید مطالب و محتوای آن ها را بروزرسانی کرده و سپس در مقالات جدید لینک دهی کنید. با این کار بازدید کنندگان از تغییرات جدید پست های قدیمی تان آگاه شده و ترغیب می شوند که آن ها را مطالعه کنند.

نکات مهم در لینک سازی داخلی

بیایید به چند نکته ساده اما مهم در لینک سازی داخلی بپردازیم. در ادامه می توانید لیستی از نکات مهم را در خصوص نحوه قرار دادن لینک داخلی مشاهده نمایید.

  • اگر از انکر تکست استفاده می کنید، بهتر است کلمه لینک شده را بولد کرده و رنگ آن را نیز تغییر دهید. این کار به دیده شدن کلمه لینک شده کمک فراوانی می کند.
  • اگر محتوا و پستی که در حال نوشتن آن هستید، از نظر موضوعی شباهت هایی با دیگر مطالب وب سایتتان دارد، بهتر است آن مطلب را در مقاله ای که در حال نوشتن آن هستید، لینک نمایید.
  • اگر صفحه ای در وب سایت تان بسیار اهمیت دارد و علاقه مند هستید، بیش تر دیده شود، می توانید آن را در متن خود لینک کنید.
  • استفاده از روش انکر تکست یک روش کارآمدتر نسبت به دیگر روش ها می باشد.
  • تمامی نکات سئو و محتوا بهینه شده را رعایت کرده و به آن ها توجه داشته باشید.

حرف آخر

دیدید که لینک سازی داخلی امروزه از چه اهمیتی برخوردار بوده و چه تاثیری در رشد وب سایت شما دارد. در این مقاله سعی داشتیم تا شما را بیش از پیش با ساختار لینک سازی داخلی و نحوه انجام این کار آشنا کنیم، تا بتوانید این روش های بسیار ساده اما مؤثر را در ساختار وب سایت خود گنجانده و به نحو احسن استفاده نمایید. امیدواریم این مطالب توانسته باشد به شما در امر ایجاد لینک های داخلی وب سایت و بهبود سئو کمک کرده باشد و به قدر کافی توانسته باشیم، شما را با اهمیت ویژه این مفهوم آشنا کرده باشیم. در آخر نیز باید از شما همراهان گرامی که به مطالعه این مقاله پرداختید، تشکر کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.